Gå videre til innhold
-Vi er i dag et team på 20 fremoverlente medarbeidere som stadig jakter på nye markedsandeler og som er opptatt av å skape lønnsomhet og merverdier for våre kunder, forteller Broman. Derfor er vårt mantra: God smak skal lønne seg! Foto: Palmer Group
-Vi er i dag et team på 20 fremoverlente medarbeidere som stadig jakter på nye markedsandeler og som er opptatt av å skape lønnsomhet og merverdier for våre kunder, forteller Broman. Derfor er vårt mantra: God smak skal lønne seg! Foto: Palmer Group

Pressemelding -

UMAMI Wine Street gir økt fokus på vin!

BAREN – avdelingen for sider, øl, vin- og brennevin, får egen hall på UMAMI Arena i 2025. Samtidig lanserer vi Wine Street som skal gi økt fokus på vin. Palmer Sales Partner er en av flere leverandører som har stor tro på den nye satsningen.

– Kanskje treffer vi enda bedre nå, sier Sales manager i Palmer Sales Partner, Björn Broman.

Palmer Group ble etablert i 1997, og har hatt en markant vekst. Importøren har et team på 20 ansatte som jobber med om lag 80 forskjellige produsenter verden over. Selskapet består i dag av Palmer Wine, Palmer Spirits, House of Wine og salgsselskapet Palmer Sales Partner.

– Vi byr på om lag 750 produkter hovedsakelig innen vin og brennevin, i tillegg til alkoholfrie alternativer, sier sales manager Björn Broman i Palmer Sales Partner.

– Dette salget foregår gjennom Palmer Sales Partner, og rundt 40 prosent av vår totalomsetning relaterer seg til restaurant- og utelivsbransjen, legger Broman til.

Bærekraft og stabilitet
– Nå handler det om bærekraft, økologi, biodynamisk vinproduksjon og naturvin. Samtidig ser vi at stabilitet og kontinuitet blir stadig viktigere, både for produsenter og for oss som leverandør. Kundene og restaurantene er helt avhengige av å ha en stabil leveranse.

I takt med at populære regioner som Burgund har hatt en ekstrem prisøkning de siste 10 år, må vi se etter gode alternativer fra andre regioner og andre deler av verden.

– Vi har eksempelvis hatt stor suksess med vår amerikanske produsent Tyler fra Santa Barbara i California de siste fem-seks årene. Vi startet arbeidet her for ca ni år siden, og har vært med på hele reisen med inntoget av amerikanske viner her til lands, forklarer Broman.

Møter potensielle kunder fra hele landet
Salget av alkohol er veldig kontrollert i Norge og store deler av Skandinavia, sammenlignet med resten av verden. I så måte er UMAMI Arena – med sitt brede nedslagsfelt – en fin anledning til å få vist seg frem til et større publikum.

Vi har deltatt på UMAMI Arena, og tidligere SMAK, i mange år. Vi forsøker å finne gode arenaer der vi kan markedsføre oss og vise vår bredde. Samtidig er vi også avhengig av å holde oss oppdatert og informert om hva som skjer i markedet til enhver tid.

- Hva er etterspørselen og hvilke trender rører seg? Hva er eksempelvis etterspørselen i Harstad versus Oslo? Her kan det være store forskjeller. Det som er unikt med UMAMI Arena, er at man møter ett bredt spekter fra hele bransjen, og det er gode muligheter for å møte nye potensielle kunder fra hele landet, fra nord til sør. I tillegg møter vi også eksisterende kunder, og det er hovedårsaken til at vi deltar som utstiller på en nasjonal arena som UMAMI, sier Broman.

Økt fokus på vin
-Lanseringen av Wine Street skal gi både økt synlighet og fokus på vin i landskapet av alkoholholdig drikke, forteller Torill Engelberg, direktør for UMAMI Arena.

–Tidligere har vinleverandører og -produsenter vært representert, men har stått mer spredt. Nå når BAREN – avdelingen for sider, øl, vin og brennevin, skal inn i en egen hall, har vi valgt å tilby vinprodusenter og -leverandører å stå samlet. Det er også bedre for den som skal smake. Å kunne la ettersmaken av vinen jobbe fritt, gjør at smaksnyansene oppleves og sanses langt bedre, sier administrerende direktør i UMAMI Arena, Torill Engelberg.

– Det blir spennende, sier Björn Broman. Jeg tror det kan være et bra grep som innebærer at man får en litt bedre strømlinjeformet fordeling. Man klarer da å samle importører av de ulike kategoriene litt mer hver for seg.

I tillegg tror Broman at kvaliteten på de besøkende økes ytterligere.

– Vi tror at publikummet blir mer målrettet og er der for de rette grunnene. Selvfølgelig vil vi by på smaksprøver, men vi tror at vi når vår målgruppe i større grad på UMAMI Arena i 2025, nå som man har en egen hall med en egen Wine Street, avslutter Björn Broman.

Related links

Emner

Kategorier

Regions


NOVA Spektrum skaper og legge til rette for messer, arrangement og events. Vår virksomhet omfatter en kombinasjon av egeneide og eksterne arrangement. I 2024 avholdes følgende egeneide arrangement:

Oslo Design Fair
Camp Villmark
Hagemessen
Oslo Dog Show
Oslo Motor Show
Park og Anleggsmessen

Les mer om alle våre arrangement i 2024 på https://novaspektrum.no/

Kontakter

Pressevakt / spørsmål om akkreditering arrangement

Pressevakt / spørsmål om akkreditering arrangement

Pressekontakt Pressehenvendelser og spørsmål om akkreditering +47 97677528
Torill Engelberg

Torill Engelberg

Pressekontakt Direktør for UMAMI Arena Umami Arena 92207310 UMAMI Arena

Norges største møteplass for nærings,- organisasjons- og kulturliv

NOVA Spektrum (tidligere Norges Varemesse) skaper og legger til rette for messer, arrangement og events. Våre møteplasser omfatter både fag- og publikumsmesser, så vel som møter, kurs og konferanser. NOVA Spektrum er et heleid datterselskap av Stiftelsen NOVA Spektrum som også eier og driver Oslo Spektrum Arena AS.

NOVA Spektrum
Messeveien 8
2004 Lillestrøm
Norge